Intermarketingin historia

Yleisesittely

Intermarketing Oy on 100 % suomalainen perheyritys, jonka erikoisosaamista ovat luotettavat teknologia- ja palveluratkaisut pankin ja kaupan alalle, julkiselle sektorille ja liikenteelle. Panostamme erityisesti tehokkuutta parantaviin rahankäsittely-, asiakasohjaus- ja turvallisuusratkaisuihin sekä asiakaslähtöisiin ohjelmistoratkaisuihin. Intermarketing haluaa olla asiakkaidensa luottokumppani!

Vuonna 2014 Intermarketingin liikevaihto oli noin 10 m€ ja työllistämme yli 30 turvallisuusalan ammattilaista. IM on saanut Soliditetin luottoluokituksessa korkeimman mahdollisen AAA -tason sekä Suomen Asiakastieto Oy:n myöntämän ”Suomen Vahvimmat” -luokituksen.

Finnturva on Intermarketingin turvaliiketoiminnan toiminimi. Finnturva on perustettiin 1998 ja se on yritysten arvo-omaisuuden suojaamiseen, avainturvallisuuteen sekä rakenteellisen turvallisuuden tuotteisiin erikoistunut laite- ja palvelutoimittaja. Finnturva sulautui Intermarketingiin vuoden 2015 alkaessa.

Intermarketing---kyvykkyydet.jpg

Historia

1969: Intermarketing Oy aloittaa toimintansa Helsingissä.

1970 -luku: Vahvan kehityksen aikaa. Intermarketing kehittää useita alan johtavia teknologioita ja kasvaa voimakkaasti. Yhtiö rekrytoi uusia työntekijöitä ja toimintaa laajennetaan myös ulkomaille.

1980 -luku: IM nousee pankkisektorin "hovitoimittajaksi" ja vastaa useiden pankkikonttoreiden turvatekniikasta. Intermarketingin kasvu jatkuu voimakkaasti myös uusille tuotealueille ja siitä muodostuu yksi Suomen johtavista ja monipuolisimmista turvatekniikan toimijoista. Yhtiö kehittää mm. videovalvonta- ja kuluvalvontateknologiaa sekä erilaisia automaatteja. Tietäjäntien tiloissa Espoossa syntyy innovaatioita yhä kiihtyvällä tahdilla.

1990 -luku: Kotimaassa lama ja pankkikriisi vaikuttaa yrityksen toimintaan merkittävästi ja toimintoja sopeutetaan. Samaan aikaan kansainvälistymiseen panostetaan kuitenkin voimakkaasti ja mm. Etelä-Amerikassa tehdään vahvoja päänavauksia. 

2000 -luku: Vuosituhannen vaihteen jälkeen yhtiö osallistuu yhtenä avaintoimijana yhteisvaluutta euron lanseeraukseen Suomessa. Omistusjärjestelyjen tuloksena yhtiö siirtyy vuonna 2004 pyhtääläisen teollisuusneuvos Reino Uusitalon omistukseen. Hänen johdolla IM keskittyy kotimaan markkinoihin ja yhä vahvemmin laitteistojen ohjelmistokehitykseen ja ratkaisuliiketoimintaan. Vuonna 2009 Soliditet nostaa Intermarketingin luottoluokituksen korkeimmalle mahdolliselle AAA-tasolle.

2010 -luku: IM etenee yhä voimakkaammin ratkaisuliiketoiminnassa ja toimittaa merkittäviä projekteja alojensa johtaville yrityksillle. Intermarketing saavuttaa "Suomen Vahvimmat"-kunniamaininnan.

Vuoden 2012 alussa turvatekniikkaan erikoistuneesta Finnturva Oy:sta tulee Intermarketingin tytäryhtiö.

Vuonna 2014 Intermarketingille myönnetään ISO9001 sekä ISO14001 laatu- ja ympäristösertifikaatit osoituksena toiminnan laadukkuudesta sekä johdonmukaisesta kehittämisestä.

Vuoden 2015 alussa Finnturva sulautuu Intermarketingiin, mutta jatkaa edelleen toiminimenä Intermarketingin turvaliiketoiminnassa.